Sportmerk Blue Tomato opent eerste Nederlandse winkel

Sportmerk Blue Tomato opent eerste Nederlandse winkel

Het Oostenrijkse merk Blue Tomato opent binnenkort een winkel in Utrecht. Het betekent de eerste vestiging in ons land voor de verkoper van snow-, skate- en surfsportartikelen.

Blue Tomato is naar eigen zeggen on- en offline marktleider in Europa. De winkel komt aan de Voor Clarenburg en telt 449 vierkante meter, verdeeld over drie panden en vier verdiepingen. Nederland is het eerste niet-Duitstalige land waar het label een fysieke winkel opent. Daar is voor gekozen omdat de online verkopen in ons land hoger liggen dan in andere landen. 

Blue Tomato heeft bewust gekozen voor Utrecht, omdat die regio binnen ons land een hoog online omzetaandeel heeft. Daarnaast kenmerkt de stad zich volgens het label door de relatief hoog opgeleide, jonge bevolking en ‘innovatieve instelling’, wat past bij de doelgroep. Blue Tomato is van plan de komende tijd meer winkels in Nederland te openen. 

Het Oostenrijkse merk opende in 1994 zijn eerste winkel in eigen land. Inmiddels heeft Blue Tomato meer dan 35 winkels in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends