Erwin Dito start op 1 januari als managing director van McDonald’s Nederland. Hij volgt Manu Steijaert op, die overstapt naar de rol van vice president international operated markets.
Dito is sinds 2015 in dienst van McDonald’s als director marketing, communications & insights. Daarvoor werkte hij onder meer bij bierbedrijf AB InBev en bij Mars. Hij heeft volgens McDonald’s door zijn twintig jaar ervaring met marketing, sales, new product development en innovatie een ‘totale merkvisie’ ontwikkeld. Die richt zich op 'vernieuwing van merk, food, mensen en de uitvoering in restaurants' en stelt McDonald's naar eigen zeggen in staat zijn ambities in Nederland te realiseren.
Steijaert werkt sinds 2001 bij McDonald’s, waarvan de laatste drie jaar als managing director in Nederland. Sindsdien heeft hij volgens de fastfoodketen met succes franchisenemers en de operatie optimaal laten samenwerken. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor de operaties in Rusland, Zwitserland, Italië, Spanje, Polen, Nederland, Oekraïne, België, Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije en Portugal.
Onder Steijaert is McDonald’s onder meer gestart met thuisbezorging in Nederland. Die dienst wil de keten stapsgewijs uitrollen naar alle grote steden. Vorig jaar boekte de fastfoodreus een recordomzet van 811 miljoen euro in ons land, een groei van bijna elf procent.
Reacties 0