Waarom innovatie bij Decathlon vooral relevant moet zijn

Waarom innovatie bij Decathlon vooral relevant moet zijn

De boodschap van één van de vele sprekers van het Retail & Brands Festival samengevat in een video. Vandaag: Leentje Van Meirhaeghe van Decathlon.

Innovatie moet voor Decathlon niet alleen een leuke gimmick zijn, maar vooral relevant voor de sportbeoefenaar. Niet voor niets koos de sportketen ervoor om personeel alleen nog op basis van hun passie voor een bepaalde sport te selecteren. Klanten willen namelijk advies van echte experts. Ook vinden ze het fijn producten ter plekke te kunnen uitproberen. Het digitale paradepaardje Essential Gear Wall op de hockeyafdeling is een resultaat van die bevindingen.

 

De boodschap van één van de vele sprekers van het Retail & Brands Festival samengevat in een video. Vandaag: Leentje Van Meirhaeghe van Decathlon.

Innovatie moet voor Decathlon niet alleen een leuke gimmick zijn, maar vooral relevant voor de sportbeoefenaar. Niet voor niets koos de sportketen ervoor om personeel alleen nog op basis van hun passie voor een bepaalde sport te selecteren. Klanten willen namelijk advies van echte experts. Ook vinden ze het fijn producten ter plekke te kunnen uitproberen. Het digitale paradepaardje Essential Gear Wall op de hockeyafdeling is een resultaat van die bevindingen.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!