Een kijkje in de viersterrenwinkel van Amazon

Een kijkje in de viersterrenwinkel van Amazon

Internetgigant Amazon heeft donderdag in een winkel in New York geopend met onder meer speelgoed en huishoudelijke artikelen. In dit nieuwe concept in de wijk SoHo worden enkel producten verkocht die ook op de website aangeboden worden.

De winkel wordt gevuld met bestsellers van de website. Producten met een waardering van 4 sterren of hoger, van een topverkoper of met het label nieuw en trending krijgen een plaatsje in de fysieke winkel. Voorlopig gaat het nog om artikelen uit de populairste categorieën zoals consumentenelektronica, games en boeken. Ook de door Amazon zelf ontwikkelde elektronica is in de winkel te vinden. Klanten mogen producten als Alexa en Echo uittesten.

Om het winkelen makkelijker te maken heeft Amazon diverse afdelingen...

Internetgigant Amazon heeft donderdag in een winkel in New York geopend met onder meer speelgoed en huishoudelijke artikelen. In dit nieuwe concept in de wijk SoHo worden enkel producten verkocht die ook op de website aangeboden worden.

De winkel wordt gevuld met bestsellers van de website. Producten met een waardering van 4 sterren of hoger, van een topverkoper of met het label nieuw en trending krijgen een plaatsje in de fysieke winkel. Voorlopig gaat het nog om artikelen uit de populairste categorieën zoals consumentenelektronica, games en boeken. Ook de door Amazon zelf ontwikkelde elektronica is in de winkel te vinden. Klanten mogen producten als Alexa en Echo uittesten.

Om het winkelen makkelijker te maken heeft Amazon diverse afdelingen gecreëerd. Klanten kunnen bijvoorbeeld bij 'Most Wished For' een verzameling producten vinden die het meest worden toegevoegd aan een wensenlijst. Maar ook de populairste producten in New York, producten die vaak samen worden gekocht en exclusieve producten hebben een eigen plekje in de winkel.

Op de digitale prijskaartjes staat naast de reguliere prijs ook de online prijs vermeld. Amazon Prime-leden betalen de, lagere, online prijs. Op die manier hoopt de internetgigant meer leden aan zich te binden, omdat leden doorgaans meer bestellen bij de webwinkel.

Klanten die een online review hebben achtergelaten, kunnen zomaar hun eigen schrijven tegenkomen. De winkel plaatst reviews bij verschillende producten omdat klanten meer waarde hechten aan ervaringen van echte kopers dan aan verkooppraatjes.

Amazon is bezig om zich naast online ook offline te profileren als grote speler. Zo werd met Amazon Go het kassaloos winkelen geïntroduceerd, is er een keten onder de naam Amazon Books en is het bedrijf eigenaar van supermarktketen Whole Foods.  

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!