DHL verkoopt onlineplatform Allyouneedfresh aan bandenbedrijf Delticom. De websupermarkt stond sinds een winstwaarschuwing in juni te koop.
Allyouneedfresh werd in 2010 opgericht en is een van de grootste onlinesupermarkten van Duitsland. DHL heeft in de eerste jaren fors geïnvesteerd in de webwinkel, maar zonder het gewenste resultaat. Omdat het beschikbare budget de komende jaren veel lager zou zijn, is volgens topman Achim Dünnwald besloten Allyouneedfresh niet voort te zetten. Het post- en pakketbedrijf ziet desondanks nog veel potentie in de bezorging van levensmiddelen. "Met DHL Food Delivery leveren wij sinds 2017 met succes verse en gekoelde producten voor dagelijks gebruik.”
Een overnameprijs is niet bekendgemaakt. Twee jaar geleden nam Delticom de online supermarkten Gourmondo en Lebensmittel.de al over. "We kijken uit naar de verdere ontwikkeling en uitbreiding van dit bedrijfssegment", aldus ceo Andreas Prüfer. Het in 2006 opgerichte bedrijf heeft verder tientallen onlineshops in banden en andere auto-onderdelen.
DHL maakte twee maanden terug al bekend eind dit jaar te stoppen met onlinemarktplaats Allyouneed. Nederlandse consumenten konden daar terecht voor de bezorging van niet-verse producten. Het concern wil zich meer richten op zijn logistieke kernactiviteiten.
Reacties 0