Suitsupply test een tool waarbij klanten online kleding kunnen laten klaarleggen in een fysieke winkel. De service bevindt zich nog in een bètatest, zegt ceo Fokke de Jong tegenover modevaksite Drapers.
Consumenten kunnen straks met de tool online kledingstukken selecteren en een fysieke winkel kiezen. Daarop wordt een winkelmedewerker op de hoogte gesteld, die de artikelen klaarlegt zodat de klant ze direct kan passen bij binnenkomst. Het is nog niet duidelijk wanneer de ‘online paskamer’ wordt uitgerold.
De omnichannelbenadering blijft de kern van het bedrijf wat betreft de investeringen, zegt De Jong. “Wij waren al omnichannel voordat het woord bestond.” Naast de zeventig procent winkelomzet en twintig procent e-commerceinkomsten, bestaat volgens de topman tien procent uit ‘online geassisteerde’ verkopen. Daarmee doelt hij op klanten die online bestellen en ophalen in de winkel, of webwinkelorders in een vestiging op maat laten maken.
Suitsupply behaalde in juni met een opening in Boston de mijlpaal van honderd winkels wereldwijd. Onlangs maakte De Jong bekend dat ook zusterketen Suistudio klaar is voor wereldwijde expansie. De formule voor vrouwenpakken heeft inmiddels al winkels in Amsterdam, New York, Milaan en Frankfurt.
What's Next in Retail Tech op 13 november
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Wat betekent dat voor jouw retail- en merkorganisatie? Het nieuwe RetailTrends-event What's Next in Retail Tech prikkelt retailers en merken om uit hun comfortzone te komen. What's Next in Retail Tech brengt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen, reikt handvaten aan hoe je technologie inzet voor nieuwe manieren om klanten te binden en biedt een inkijkje in de dag van overmorgen. Kijk voor meer informatie op whatsnextinretailtech.nl.
Reacties 0