Karwei brengt zijn nieuwe interieurcollectie onder de aandacht in het Rotterdamse warenhuis van Hudson’s Bay. De bouwmarkt heeft vanaf donderdag zes maanden lang de ruimte op de derde verdieping van de winkel.
Karwei presenteert in Rotterdam op tweehonderd vierkante meter zijn nieuwste assortiment verlichting, vloer-, wand- en raamdecoratie. Daarnaast brengt de retailer een deel daarvan de komende drie weken onder de aandacht in het zogenoemde studio's-concept van Hudson's Bay, waar wisselende retailers en merken zich steeds enkele weken vestigen. Met de shop-in-shop brengt de retailer zijn shopervaring 'een stap verder', zegt manager marketing en communicatie Laurens Miedema. "De combinatie van de Hudson’s Bay-wooncollectie en de collectie van Karwei biedt interieurliefhebbers the best of both worlds in hartje Rotterdam."
Het is voor het eerst dat Karwei een shop-in-shop bij een andere retailer opent. Eerder verkende de decoratieve bouwmarktformule de binnenstad al met een pop-up store in de Amsterdamse Kalverstraat. Ook had Karwei enkele weken een tijdelijke vestiging op station Utrecht Centraal.
Formuledirecteur Machiel van der Sluis liet eerder al aan RetailTrends weten voorzichtig de binnenstad te verkennen. Het toegenomen belang van e-commerce maakt het volgens hem steeds lastiger om alle vierkante meters in ‘grote dozen’ buiten het centrum relevant te vullen. Voor eigen stadswinkels, zoals onder meer Gamma en Praxis die hebben, zijn vooralsnog geen plannen.
Hudson’s Bay biedt in zijn studio’s steeds tijdelijk ruimte aan wisselende concepten. Eerder doken onder meer Bloomon, Matt Sleeps en Paw Patrol al op binnen de warenhuizen.
Francien Hol 25 okt, 01:24
Chantal Riedeman | Shopolog 7 okt, 13:11
G. Takken 5 okt, 15:14
Paul Tiemessen 5 okt, 12:58
Olaf Busch 5 okt, 12:45
Fred M. 4 okt, 20:00