De bijna honderd winkels van Euronics worden in vier maanden tijd omgebouwd naar het nieuwste Electro World-concept. De elektronicaketen was hard toe aan een rebranding, zegt algemeen directeur Jan van de Wouw tegenover RetailTrends.

De samenvoeging van twee winkelformules is volgens Van de Wouw het perfecte moment voor een rebranding. “Nu we toch honderd winkels omkleuren, laten we het dan meteen doen met een uitstraling die bij deze tijd past.” De keuze voor de formule Electro World heeft volgens hem te maken met de sterkere positie van die keten in de markt. Hoewel de keuze tussen Electro World en Euronics volgens hem moeilijk was, was niet één ondernemer ertegen om voor één formule te kiezen.

Electro World heeft relatief weinig last van de al lange tijd onder druk staande elektronicamarkt, zegt Van de Wouw. “We zijn al jaren een bijzonder gezond bedrijf.” Dat komt volgens de directeur onder meer doordat de winkels veelal buiten de grote steden zitten, waar klanten de ondernemer kennen. “Dat blijft een onderscheidend vermogen in een markt die steeds competitiever wordt.”

Hoewel Electro World geen uitgesproken groeiambities heeft, is het huidige bestand van 170 winkels volgens Van de Wouw niet per se het maximum. Hij staat open voor het toevoegen van nieuwe ondernemers. “Maar alleen daar waar het kan binnen de gezonde bedrijfsvoering die we nu hebben.”

Lees op RetailTrends meer over de samenvoeging van Electro World en Euronics en over de rebranding.