Kledingmerk Labfresh slaat retailers voorlopig over

Kledingmerk Labfresh slaat retailers voorlopig over

Modemerk Labfresh is voorlopig niet van plan om met retailers in zee te gaan. Dat vertelt oprichter en eigenaar Lotte Vink in een interview met RetailTrends.

Volgend jaar opent het merk zijn eerste fysieke vestiging in Amsterdam. Het team is vastbesloten om de winkel zelf uit te baten. Het filiaal geldt als aanvulling op de webshop en moet vooral ‘service’ en ‘experience’ bieden. Klanten krijgen er de mogelijkheid om de claims van de etailer fysiek op de kleding te testen. Zo kunnen ze een glas wijn over kleding gooien en met eigen ogen zien dat er geen vlekken op komen.

Het is volgens de ondernemer belangrijk om de juiste mensen bij het team te vinden. Iedereen die zich aansluit, deelt de filosofie van het merk. Voor zo lang het gaat, wil Vink direct aan de klant verkopen. Volgens haar is het makkelijker om de visie over te brengen dan anderen daarvan te overtuigen hetzelfde te doen. “Het is nogal een verhaal wat we erbij moeten uitleggen”, vertelt Vink ter aanvulling.

Momenteel werkt het bedrijf enkel met externe toezichthouders op de productie en wordt de voorraad extern beheerd. Mocht het bedrijf over enkele jaren uitbreiden naar het buitenland, dan zal het zelf op zoek gaan naar passende partijen. 

Labfresh maakt kleding voor mannen die niet kreukt, vlekt of stinkt. Twee jaar geleden startte het bedrijf met een crowdfunding, maar voor dit jaar verwacht het label een omzet van twee miljoen euro te draaien.

Lees op RetailTrends meer over de plannen van Labfresh.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!