Gillette laat klanten scheermes personaliseren

Gillette laat klanten scheermes personaliseren

Gillette is in Amerika een proef gestart met 3D-geprinte scheermeshouders. Dankzij deze technologie kan het merk volledig unieke en gepersonaliseerde producten aanbieden. 

Consumenten kiezen op de website van de schermessenfabrikant uit bijna vijftig verschillende handvatten. Door een kleur en eventueel tekst toe te voegen, krijgt het ontwerp een persoonlijk tintje. Eenmaal samengesteld wordt het product geprint met een 3D-printer. Om dit mogelijk te maken is Gillette een samenwerking aangegaan met Formlabs. 

Het merk beweert dat ‘one size’ niet geldt voor scheermessen en is daarom met deze pilot gestart. Pankaj Bhalla, directeur van Gillette & Venus in Noord-Amerika, zegt dat deze proef de macht in de handen van de consument legt. “Hiermee worden de scheerapparaten letterlijk op maat gemaakt, afgestemd op hun verzorgingsvoorkeur, budget, uiterlijk, kleur en stijl.”

Het afleveren van een gepersonaliseerd scheerapparaat duurt ongeveer twee tot drie weken. De prijs ligt wel hoger dan bij standaard mesjes. De goedkoopste versie kost gemiddeld tien dollar meer dan een regulier setje van mes en houder. Handgrepen van chrome zijn verkrijgbaar vanaf 39 dollar. 


What’s Next in Retail Tech op 13 november
Elmer Hiemstra is één van de sprekers tijdens het event What’s Next in Retail Tech, dat op 13 november wordt gehouden in Amsterdam. Hij geeft een inzicht in de trends en ontwikkelingen op het gebied van chatbots, vertelt wat wel en niet werkt en benoemt aandachtspunten voor als je wilt starten met een chatbot of die juist wilt doorontwikkelen. Ga voor het volledige programma en om je aan te melden naar de website: whatsnextinretailtech.nl.

Reacties 2


B.E. wuste consument 24 okt, 08:47

En maar bedenken dat een scheermesje in het duurste geval niet meer dan 20 eurocent kost om te maken, en dan is product voor fabrikant reeds winstgevend! Verdienmodel optima forma. Wake UP!!!


Jan Janssen 24 okt, 11:28

Precies mijn idee, B.E.wuste consument. Maar in essentie is dat natuurlijk niets anders dan dat de ene persoon het prima vindt om in een Fiat Panda te rijden en de ander minimaal een BMW X5 wil. Wie geld teveel heeft en op dit soort fratsen kickt, zal dat tientje extra met plezier betalen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!