MediaMarkt presteert zwakker in Nederland

MediaMarkt presteert zwakker in Nederland

Ceconomy heeft zijn omzet in het vierde kwartaal van zijn gebroken boekjaar met bijna vier procent zien teruglopen. Het elektronicaconcern zag zijn verkopen in alle regio’s teruglopen.

De omzet van het bedrijf achter MediaMarkt kwam uit op 4,95 miljard euro, wat neerkomt op een like-for-like daling van 2,8 procent. In Oost-Europa was de omzetkrimp met 11,6 procent het sterkst, terwijl de schade in West- en Zuid-Europa met 0,6 procent daling relatief beperkt bleef. In die laatste regio presteerden met name Nederland en België zwakker dan een kwartaal eerder. In het derde kwartaal boekte MediaMarkt in ons land nog relatief goede resultaten.

Over het gehele boekjaar gezien loopt Ceconomy met een omzet van 21,4 miljard euro 0,9 procent achter op een jaar eerder. Het concern noemt het ‘ongebruikelijk warme weer’ in juli en augustus als oorzaak van de omzetdaling. De onlineomzet van de MediaMarkt-moeder groeide met 10,4 procent tot 604 miljoen euro en is nu goed voor 12,2 procent van het totaal. Ook de omzet aan services en oplossingen liep iets op.

Ceconomy nam eerder deze maand afscheid van de Nederlandse topman Pieter Haas. Het elektronicaconcern gaf dit jaar al tweemaal een winstwaarschuwing af. Het bedrijfsresultaat komt dit jaar naar verwachting uit op 630 miljoen euro, vijftig tot tachtig miljoen minder dan eerder voorspeld. Eind december maakt de retailer zijn volledige jaarcijfers bekend.

Reacties 4


Michael Steenbergen 25 okt, 13:37

Moeten ze ook niet alles zo duur maken


T Huizman 26 okt, 01:01

Keer op keer hebben ze niet wat ik wil hebben. Op de site staat het wel, maar jw moet toch echt in de winkel checken of ze het daar ook hebben. En dat is 9 van de 10 keer niet het geval. Gevolg, bestellen bij de concurrent.


Jan Baars 28 okt, 12:36

Ach als je de klant moet vertellen dat het product welleswaar in de winkel staat maar dat ze het niet kunnen leveren omdat je het bij de producent moet bestellen is het niet gek dat je in de spiraal naar beneden zit.


Ladre Lipek 2 jan, 11:13

Als klant loop ik natuurlijk weg als je niet serieus genomen en geholpen wordt. Wat een drama bij hun klantenservice.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!