'Prijs leidend voor supermarktklant, bijrol voor duurzaamheid'

'Prijs leidend voor supermarktklant, bijrol voor duurzaamheid'

Een derde van de Nederlandse consumenten koopt in de supermarkt op basis van de prijs. Onder mensen tot 24 jaar kiest zelfs bijna de helft voor het goedkoopste supermarktproduct, blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van productiebedrijf Chan’s.

Vooral in de provincies Groningen, Drenthe en Friesland wordt vaak voor de laagste prijs gekozen. Na de eerste selectie op prijs kiest een kwart van de Nederlanders voor een product op basis van smaak. De groep van 35 tot 44 jaar oud is hierin het grootst. Het andere kwart van de consumenten kiest op basis van kwaliteit. Naarmate de leeftijd stijgt, groeit ook het percentage dat zegt te kiezen voor kwaliteit.

Een klein gedeelte van de consumenten kiest voor duurzaamheid, blijkt verder uit de studie. Het aantal vrouwen dat voor duurzame producten kiest is tweemaal zo groot als het aantal mannen. Verder kiezen inwoners van de drie grootste gemeenten tot drie keer vaker voor duurzame producten, in vergelijking met de rest van Nederland. Slechts één op de vijftien Nederlanders kiest voor biologische producten.

Reacties 2


Bert Ysfogel 29 okt, 15:11

Onbedoeld geeft het woord "DUUR"zaam al de reden aan. Dit "onderzoek" kan worden bijgeschreven bij de categorie "open deur".


Marc Heindrichs 29 okt, 13:59

En wat moeten we met deze info? "Duurzaam" moet geen optie zijn, maar de norm!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!