Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Snapchat, Carrefour en Pinterest.
Snapchat
Snapchat probeert vaker augmented reality en e-commerce te koppelen en voor de nieuwste poging is het bedrijf de samenwerking aangegaan met Levi’s. In de winkel in Disney World Orlando biedt Levi’s zijn Mickey Mouse-pet exclusief aan via Snapchat. Gebruikers scannen een code in de winkel en activeren daarmee een speciale lens om de pet virtueel te proberen. Wanneer het digitale hoofddeksel bevalt, is het mogelijk om deze via de in het filter geïntegreerde knop ‘nu winkelen’ te kopen. De pet is slechts in een beperkte oplage beschikbaar. Snapchat-gebruikers die de code hebben ontgrendeld kunnen deze delen met familie en vrienden.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Snapchat, Carrefour en Pinterest.
Snapchat
Snapchat probeert vaker augmented reality en e-commerce te koppelen en voor de nieuwste poging is het bedrijf de samenwerking aangegaan met Levi’s. In de winkel in Disney World Orlando biedt Levi’s zijn Mickey Mouse-pet exclusief aan via Snapchat. Gebruikers scannen een code in de winkel en activeren daarmee een speciale lens om de pet virtueel te proberen. Wanneer het digitale hoofddeksel bevalt, is het mogelijk om deze via de in het filter geïntegreerde knop ‘nu winkelen’ te kopen. De pet is slechts in een beperkte oplage beschikbaar. Snapchat-gebruikers die de code hebben ontgrendeld kunnen deze delen met familie en vrienden.
Carrefour
Carrefour heeft in Polen een gezondheidsapp gelanceerd met de naam ‘Zdrowa Apka’, wat zoiets betekent als ‘gezonde app’. De educatieve game is ontwikkeld om kinderen kennis te laten maken met gezonde eetgewoontes. Het hoofdpersonage in het spel moet zo veel mogelijk gezonde producten oppikken om energie te krijgen en alles wat ongezond is vermijden. Spelenderwijs leren kinderen hierdoor over de voedingswaardes van verschillende soorten voedsel. Daarnaast bevat de app ook een voedingsencyclopedie met afbeeldingen en beschrijvingen van alle producten in het spel.
Pinterest
Social mediaplatform Pinterest breidt zijn e-commercemogelijkheden uit. Het platform introduceert ‘shopping pins’. De productpinnen zijn gekoppeld aan productpagina’s van retailers. Gebruikers kunnen de gepinde artikelen rechtstreeks bij de verkoper afrekenen. De pins bevatten dynamische voorraad- en prijsinformatie zodat kopers niet uitkomen op een link van een uitverkocht product. Onder de kopjes ‘style’ en ‘home’ zijn aanbevelingen beschikbaar zodat het mogelijk is om door gelijksoortige artikelen van meerdere merken te bladeren.