Tony’s Chocolonely door inschattingsfout 'gedumpt' bij Aldi

Tony’s Chocolonely door inschattingsfout 'gedumpt' bij Aldi

De chocoladerepen van Tony’s Chocolonely zijn buiten medeweten van het merk om in de schappen van Aldi beland. De chocolademaker stelt ‘gedumpt’ te zijn door een partner met wie al lang werd samengewerkt.

Tony’s Chocolonely heeft naar eigen zeggen een inschattingsfout gemaakt bij een klant die actief is in loyaliteitspakketten. Daaraan werden enige tijd geleden tachtigduizend repen verkocht voor een pakket waar ook sokken van Happy Socks in zaten. ‘De loyaliteit blijkt ver te zoeken, want ze houden er wat relaties on the side op na’, schrijft Tony’s in een blog. Tegen de afspraken in zouden de repen zijn doorverkocht en zo bij de discounter terechtgekomen.

Tony’s Chocolonely is ontstemd over de prijs van 1,89 euro, waarvoor Aldi de repen aanbiedt. ‘Winkels moeten niet met prijzen stunten, want chocolade maken en cacao produceren gaat niet gratis’. Daarnaast laat het merk weten kieskeurig te zijn in de keuze voor retailers. Tony’s zegt naïef te zijn geweest en zegt de relatie met de klant per direct op. 

Het incident doet denken aan de drinkflessen van Dopper, die begin dit jaar via een derde partij in de schappen van Blokker belandden. Het merk vond het niet bij zijn missie passen dat de huishoudketen de flessen onder de noemer ‘partijhandel’ voor een lage prijs aanbood.
 

Reacties

Ach wat kan hij zeuren, het is soms goed om het merk een "boost" te geven door met een niet zo'n vanzelfsprekende partij een eenmalige overeenkomst te sluiten om een product beter in de markt te zetten, ik denk dat hij over een half jaar zijn ex partner dankbaar kan zijn omdat zijn chocolade een verdubbeling van verkoopcijfers te zien geeft.

Geplaatst door Henk aan de Leye op 1 november 2018 om 10:55

Ach er worden overal fouten gemaakt!
Zou het toch niet kunnen zijn dat ze het zelf hebben aangeboden! ! ( Per ongeluk. ??????????)

Geplaatst door Zacharias De keijzer op 1 november 2018 om 12:21

Wat een gezeur, Bij Aldi worden tegenwoordig vele A- merken aangeboden of voelt meneer zich te goed hiervoor dacht altijd je afhankelijk was van klanten, dus wat maakt het uit waar ze verkocht worden als ze maar gekocht worden door de klanten toch?

Geplaatst door Jessi van Veluwen op 1 november 2018 om 12:21

Desalniettemin was de prijsstrategie slecht. En waarom zou je voortaan meer dan €1,85 betalen ?

Geplaatst door Chris Kemna op 1 november 2018 om 14:59

Volgens mij snappen jullie niet wat de doelstelling van de heer Tony is...?

Geplaatst door L V op 1 november 2018 om 16:19

Ze hebben liever die exclusive vibe over zich heen. Past niet bij de image van hun product maar dat zeggen ze natuurlijk niet

Geplaatst door M S op 1 november 2018 om 16:47

Race to the bottom!

Geplaatst door Rat Race op 1 november 2018 om 20:26

Wat is er mis met,de aldi,ze zijn net zo goed,als iedere andere supermarkt,misschien nog wel beter.

Geplaatst door Gerry Rinsum op 1 november 2018 om 22:30

Tony verkoopt lekkere chocola, net als zoveel andere merken dat doen. Tony vindt zichzelf bijzonder, omdat ze enkele centen per reep (ja echt meer is het niet) extra aan de boeren geven, en "rechtvaardigt" daarmee zijn hippe (en dure) imago.

Geplaatst door Bert Ysfogel op 2 november 2018 om 02:16

Nou ik vind het niks bijzonders aan. Dus voor mij geen Tony meer

Geplaatst door reinier Oosterveen op 2 november 2018 om 05:32

Aldi is de juiste plek om een keer voor een normale prijs deze reep chocolade te eten!

Geplaatst door Farci Farci op 2 november 2018 om 09:38

Die repen waren toch al heel lang veel te duur... Datzelfde kun je ook zeggen van andere z.g. eco produkten of fairtrade produkten. Dat het wordt gemaakt en verkocht is natuurlijk geweldig, maar ik heb niet de illusie dat bijvoorbeeld AH het allemaal doet omdat ze zich zo'n zorgen maken om het milieu.

Geplaatst door J.W. Grisnich op 2 november 2018 om 11:54

Laatste nieuws

RetailTrends