De chocoladerepen van Tony’s Chocolonely zijn buiten medeweten van het merk om in de schappen van Aldi beland. De chocolademaker stelt ‘gedumpt’ te zijn door een partner met wie al lang werd samengewerkt.
Tony’s Chocolonely heeft naar eigen zeggen een inschattingsfout gemaakt bij een klant die actief is in loyaliteitspakketten. Daaraan werden enige tijd geleden tachtigduizend repen verkocht voor een pakket waar ook sokken van Happy Socks in zaten. ‘De loyaliteit blijkt ver te zoeken, want ze houden er wat relaties on the side op na’, schrijft Tony’s in een blog. Tegen de afspraken in zouden de repen zijn doorverkocht en zo bij de discounter terechtgekomen.
Tony’s Chocolonely is ontstemd over de prijs van 1,89 euro, waarvoor Aldi de repen aanbiedt. ‘Winkels moeten niet met prijzen stunten, want chocolade maken en cacao produceren gaat niet gratis’. Daarnaast laat het merk weten kieskeurig te zijn in de keuze voor retailers. Tony’s zegt naïef te zijn geweest en zegt de relatie met de klant per direct op.
Het incident doet denken aan de drinkflessen van Dopper, die begin dit jaar via een derde partij in de schappen van Blokker belandden. Het merk vond het niet bij zijn missie passen dat de huishoudketen de flessen onder de noemer ‘partijhandel’ voor een lage prijs aanbood.
J.W. Grisnich 2 nov, 12:54
Farci Farci 2 nov, 10:38
reinier Oosterveen 2 nov, 06:32
Bert Ysfogel 2 nov, 03:16
Gerry Rinsum 1 nov, 23:30
Rat Race 1 nov, 21:26
M S 1 nov, 17:47
L V 1 nov, 17:19
Chris Kemna 1 nov, 15:59
Jessi van Veluwen 1 nov, 13:21
Zacharias De keijzer 1 nov, 13:21
Henk aan de Leye 1 nov, 11:55