Zuivelhoeve heeft vooralsnog geen plannen actief te worden met een eigen webwinkel. “De juiste manier om superverse producten bij de consument te brengen, is volgens ons nog niet gevonden”, zegt directeur marketing Jacqueline Roerink tegenover RetailTrends.
De juiste invulling van online is iets waar meer ketens mee worstelen, zegt Roerink. “Ik ken weinig versspeciaalzaken die op een goede manier online aanwezig zijn.” Onder meer de adviesgeving en winkelbeleving zijn volgens haar moeilijk digitaal na te bootsen. “Totdat wij denken dat we echt dé formule hebben gevonden om het online goed te doen, zullen we er niet aan beginnen.”
Het is nog maar de vraag of de consument op een webshop van Zuivelhoeve zit te wachten, zegt Roerink verder. Het is een van de vragen die meegenomen wordt in het marktonderzoek dat binnenkort wordt gehouden. “Je kunt ook excelleren op de winkelvoer, en daar al je tijd en energie in steken.”
Zuivelhoeve heeft momenteel 62 winkels, waaronder de twaalf recent overgenomen vestigingen van Kaashuis Tromp. Of die worden omgebouwd naar de eigen formule, is nog niet zeker. De zuivelspecialist hoopt organisch verder te groeien richting een landelijke dekking.
Lees op RetailTrends meer over de ontwikkelingen bij Zuivelhoeve.
Reacties 0