Kruidvat werft extra mensen met afstand tot arbeidsmarkt

Kruidvat en Trekpleister hebben landelijke afspraken gemaakt voor de werving van medewerkers met afstand tot arbeidsmarkt. De drogisterijketens zijn daarmee naar eigen zeggen de eerste werkgevers in Nederland.

Moederconcern A.S. Watson heeft met 33 van de 35 arbeidsmarktregio’s in Nederland een overeenkomst getekend. Daarin spreken zij af zich in te zetten voor een sterke vereenvoudiging van de werving van medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het drogisterijconcern werkt daarvoor samen met het Schakelpunt Landelijke Werkgevers. Volgens Kruidvat en Trekpleister past de stap bij de ambitie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een plek te geven in hun winkels.

Veel bedrijven lopen tegen administratieve lastendruk aan als gevolg van het versnipperde beleid in gemeenten, zegt directeur human resources Han Carel Uylenberg van A.S. Watson. “Met deze overeenkomst zijn arbeidsmarktregio’s van hun eigen afspraken afgeweken, om voor A.S. Watson onder landelijke uniforme voorwaarden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te werven en te plaatsen.” Hij hoopt dat de drogisterijketens een voorbeeldfunctie kunnen vervullen.
 

RetailTrends