'Veel producten zijn in een genetisch jasje te steken'

'Veel producten zijn in een genetisch jasje te steken'

Omnigen kijkt na de lancering van de DNA Foodbox naar nieuwe mogelijkheden om genetica en retail te combineren. Het genetisch onderzoeksbureau werkt toe naar een ‘full one-stop’ online concept, waar je alles rondom je levensstijl kunt inkopen. “Dat gaat van boodschappen en fitnessinstructies tot cosmetica op maat”, aldus Berry Kreisels, oprichter van Omnigen en spreker tijdens What’s Next in Retail Tech.

De DNA Foodbox wordt samen met Bilder & De Clercq in de markt gezet. Daarbij moeten de klant dna afstaan door met een staafje wangslijm bij zichzelf af te nemen. De box wordt vervolgens gepersonaliseerd naar de juiste hoeveelheden koolhydraten, vetten en eiwitten.

Zo’n dna-scan wordt volgens Kriesels steeds goedkoper, waardoor hij kansen ziet om die voor meer producten in te zetten. “Dat kan een shake zijn, een diner foodbox, of gepersonaliseerde supplementen. Maar het kan ook digital content zijn, zoals recepten op maat en gekoppeld aan het productassortiment van een supermarkt”, schetst hij. Omnigen is volgens hem al op het punt belandt om dit daadwerkelijk met een supermarkt te introduceren.

Het Rotterdamse bedrijf werkt sinds kort ook samen met Silk’n, dat de genetische adviezen van het bureau gebruikt om consumenten te helpen om gewicht te verliezen. Daarbij gaat het volgens Kriesels om een ‘maaltijdvervangende poeder’, die door Omnigen is ontwikkeld en onder whitelabel wordt verkocht. Hij ziet ook kansen voor bijvoorbeeld een gepersonaliseerde huidverzorgingslijn, die volledig aansluit bij iemands huidtype. “Elke keer dat we met retail in contact komen, zien we weer kansen om producten in een genetisch jasje te steken.”

Lees op RetailTrends meer over de mogelijke rol van genetica in retail.

What’s Next in Retail Tech op 13 november
Berry Kriesels is één van de sprekers tijdens het event What’s Next in Retail Tech, dat op 13 november wordt gehouden in Amsterdam. Ga voor het volledige programma en om je aan te melden naar de website: whatsnextinretailtech.nl. Wees er snel bij, want er is nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!