Dynamo Retail Group meldt dubbelcijferige autonome groei

Dynamo Retail Group heeft zijn vergelijkbare omzet in het afgelopen boekjaar met dertien procent zien toenemen. Dat heeft algemeen directeur Maarten de Vos van het fietsenconcern bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst met ondernemers en leveranciers.

De totale omzet van het bedrijf achter ketens als Profile en Bike Totaal groeide tot en met augustus met 11,7 procent. Daarmee presteert de retailer beter dan de branche, die in die periode een plus van 8,6 procent noteerde. Bovendien hebben A-merken bij Dynamo volgens De Vos ‘aanzienlijk beter’ gepresteerd dan in de branche als geheel, waar ze volgens GfK marktaandeel verloren.

De Vos noemt de verbetering van de centrale planning van fietsen, die samen met de leveranciers is gerealiseerd, als een van de belangrijkste succesfactoren. “Wij focussen op A-merken, maar vragen die focus ook van onze contractpartners”, aldus De Vos. Ook volgens de twee belangrijkste leveranciers van de fietsenwinkels, Gazelle en Accell, is de daardoor ontstane verbeterde beschikbaarheid van cruciaal belang geweest. 

Dynamo schat zijn marktaandeel op 35 procent. De belangrijkste verbeterpunten voor de komende jaren zijn naar eigen zeggen categorymanagement, omnichannel, de zakelijke markt en internationalisering.

Dynamo Retail Group bedient ruim achthonderd winkels in Nederland, België en Duitsland. Een jaar geleden kreeg het fietsenbedrijf er met de overname van franchiseformule Fietscity elf fietsenwinkels in het oosten van Nederland bij.
 

RetailTrends