Pearle heeft vrijdag een vestiging geopend in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. De opticien is voorzien van een nieuw uiterlijk en test een nieuw, transparant winkelconcept.
De testwinkel heeft een moderne en meer industriële look. Er is een grote, open bar waar glazen in het montuur worden geslepen. Klanten kunnen daar zien hoe hun bril ter plekke wordt gemaakt. De bril is een uur na de aankoop mee te nemen. Verder is één van de drie oogmeetruimtes geheel doorzichtig.
Diverse schermen moeten klanten voorzien van informatie en helpen bij het kiezen van een ‘zichtoplossing’. Zo kunnen ze zichzelf fotograferen met verschillende brillen en deze naast elkaar beoordelen. In de etalage wordt de agenda van de dag getoond, zodat klanten kunnen zien of er plek is voor een oogmeting. Ook is er een tablet bij de ingang waarmee ze een afspraak voor een later moment kunnen plaatsen.
De testwinkel is volgens Pearle uitgerust met slimme apparatuur om het klantgedrag in kaart te brengen en het concept te optimaliseren. Er worden zoveel mogelijk verschillende aspecten en toepassingen uitgeprobeerd en bij succes uitgerold naar de andere 320 vestigingen.
Het filiaal van Pearle bevindt zich in de Zuidpassage van Hoog Catharijne, die vrijdag is geopend. Behalve Pearle zijn er ook nieuwe winkels van onder meer Balr, Score en Ray-Ban te vinden.
Reacties 0