Nieuwe Nederlandse websupermarkt Crisp van start

Nieuwe Nederlandse websupermarkt Crisp van start

De nieuwe app-only supermarkt Crisp is woensdag live gegaan in Nederland. De websuper zegt zich te willen onderscheiden met 'kwaliteitsproducten voor een eerlijke prijs'. 

Via de app zijn diverse versproducten verkrijgbaar. Het aanbod loopt uiteen van groente en fruit tot verse pasta’s, kazen, wijnen en pannenkoeken. De producten worden geleverd door tweehonderd verschillende leveranciers, waaronder gespecialiseerde middenstanders. De naar eigen zeggen eerste app-only verssupermarkt van Nederland levert landelijk, zes dagen per week. Bestellingen voor tien uur ’s avonds worden de volgende dag thuisbezorgd. 

Het bedrijf heeft zichzelf als missie gesteld om het voor iedereen mogelijk te maken om iedere dag vers, lekker en gezond eten op tafel te hebben. Daarmee haakt Crisp in op de veranderende behoefte van de consument. Nederlanders kiezen volgens de etailer steeds vaker voor gezonde voeding en de helft is daarnaast ook bereid om er meer voor te betalen.

Crisp haalde in slechts tien weken tijd een startkapitaal binnen van drie miljoen euro. Het zijn voornamelijk Nederlandse ondernemers en investeerders die op persoonlijke titel de online supermarkt steunen. Sinds de start in april heeft het bedrijf dertig mensen aangenomen met ervaring bij onder meer Ahold Delhaize, HelloFresh en Adyen.

Concurrent Stockon wil zich juist onderscheiden door een focus op repeterende boodschappen, waarbij het voor een groot deel gaat om houdbare producten. Picnic stelt als 'totaalleverancier' een volwaardig alternatief voor de supermarkt te zijn.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends