'Digitaal heeft wel degelijk impact op Action'

'Digitaal heeft wel degelijk impact op Action'

Action heeft de website Discounteroutlet.eu gebruikt om de meerwaarde van betaalde zoekopdrachten te berekenen. “Nee, we zijn geen nieuw bedrijf begonnen. En we zijn ook niet begonnen met e-commerce. Wel hebben we een website gebouwd met een discountuitstraling, volledig los van Action, om een experiment te doen”, vertelde digital marketingmanager Bart Sikkema tijdens What’s Next in Retail Tech.

Action bouwde de dummysite om te ontdekken welk deel van de mensen die via betaalde zoekopdrachten op Google naar zijn fysieke winkel kwam, sowieso al van plan was om Action te bezoeken. De winkelketen deed eerder ook experimenten met hyperlokaal getargete advertenties rondom de winkels. Door een link te leggen tussen de interactie met die advertenties en het daadwerkelijke winkelbezoek kon de retailer zien wat de digitale inspanningen opleverden.

Action zet digitale marketing alleen in om mensen via de website naar de winkel te trekken. De Nederlandse retailer richt zich volledig op zijn offline winkelnetwerk, benadrukte Sikkema nog maar eens. Dat betekent niet dat digitaal niet belangrijk is, stelt hij. Zo gebruikt zestig procent van de mensen het internet voor productonderzoek en oriënteert 83 procent van consumenten zich online, voordat ze offline een aankoop doen. “Kortom, we verkopen alleen offline, maar digitaal heeft wel degelijk een behoorlijk grote impact”, zegt hij.

Lees op RetailTrends hoe Action de toegevoegde waarde van betaalde zoekresultaten op Google berekent met hulp van de website Discounteroutlet.eu.

Reacties 2


Alex Before 21 nov, 12:10

De meeste discounters graven hun eigen graf mbt het openen van online en web verkopen ! Mijn stelling ... te weinig klanten .. te Hoge huren .. te veel personeel .. en meer onslagen .. met gevolg sluiting of zelfs opheffing van bedrijven ... webshops zijn leuk voor KLEIN schalige ZZP .


Xgx Dutchy 21 nov, 06:11

Wanneer kun je nu eindelijk eens online bestellen bij de action, veel realxter dan in de winkel, het is er altijd druk, ze trekken letterlijk de spullen uit de dozen. Ik heb al meerdere keren gehad dat bijv een knutseldoos niet volledig is, dat zou online opgelost zijn.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!