Luxeconcern LVMH heeft een innovatielab opgezet om digitale oplossingen voor zijn diverse merken te ontwikkelen. Het zogenoemde retaillab is gevestigd op het hoofdkantoor van de groep in Parijs.
Het lab is opgezet door Gautier Pigasse, die door het concern achter onder meer Louis Vuitton is aangesteld als ‘retaillab manager’. Op zijn LinkedIn-profiel legt hij uit dat het innovatiecentrum ontworpen is om de labels te helpen in hun digitale- en retailtransformatie, of het nu gaat om mode, cosmetica of selectieve distributie. Hij spreekt van een 'unieke plek, gewijd aan retailinnovatie in de luxesector'. LVMH wil zelf niets zeggen over het project.
Het luxebedrijf zou achter de schermen al ruim een jaar werken aan het lab. Uit een recente vacature voor een projectmanager, blijkt dat LVMH de activiteiten wil uitbreiden. Daarin staat dat het doel is om de zeventig labels van de groep ‘te inspireren in het vinden van oplossingen om wrijvingspunten te verminderen en de klantervaring in de winkel te verbeteren’. De toekomstige projectmanager moet dit project ondersteunen door ‘nieuwe technologieën op te sporen en te testen’.
LVMH organiseerde twee jaar terug al eens het Luxury Lab, waarbij digitale innovators bij elkaar kwamen in Parijs. Startups kregen de kans nieuwe oplossingen te presenteren waarmee luxebedrijven hun digitale uitdagingen het hoofd kunnen bieden.
Reacties 0