Bestseller wil harder groeien, plant 250 nieuwe winkels

Bestseller wil harder groeien, plant 250 nieuwe winkels

Bestseller heeft het boekjaar afgesloten met een omzet van 3,3 miljard euro. Dat is 3,3 procent meer dan een jaar eerder, zo maakt het modeconcern achter onder meer Jack & Jones, Only en Vero Moda bekend.

De omzetgroei is voornamelijk afkomstig van de damesmodemerken. Behalve de omzet nam ook de winstgevendheid van Bestseller toe, wat weer op het conto van de mannenmode wordt geschreven. De winst voor belastingen kwam uit op 387 miljoen euro, wat een groei van bijna vijftien procent is ten opzichte van een jaar eerder. De resultaten van de kindermerken waren ‘teleurstellend’, maar topman Anders Holch Povlsen verwacht dit jaar een positieve verandering te zien.

Het doel van Bestseller blijft volgens hem onveranderd: “We moeten een manier vinden om harder te groeien dan we vandaag doen.” Zo moeten de eigen online activiteiten worden verbeterd, door proactief te blijven investeren en de focus te leggen op de verdere digitalisering van het bedrijf. Onlangs nam Bestseller nog 28 procent van de aandelen in About You over. Verder staan er 250 winkelopeningen voor dit boekjaar op de planning.

Bestseller nam onlangs afscheid van zijn activiteiten in het Midden-Oosten, die al geruime tijd verlieslatend waren. Het modeconcern ondervond in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar hinder van de moeizame marktsituatie. “Als we niet scherp blijven, maken we uiteindelijk onszelf het leven moeilijker”, aldus Povlsen.

Reacties

“We moeten een manier vinden om harder te groeien dan we vandaag doen.”

Waarom?! Denk wat meer om het milieu. Arbeidsomstandigheden bij Bestseller (zie GoodOnYou)zijn redelijk op orde, maar waarom altijd die main focus op groei?!

Geplaatst door Angela Gabeler op 27 november 2018 om 12:34

Laatste nieuws









RetailTrends