D-rt Groep verwacht zwarte cijfers vol te houden

D-rt Groep verwacht zwarte cijfers vol te houden

De reisbureaus van D-reizen en VakantieXperts hebben afgelopen boekjaar voor het eerst sinds jaren weer met winst afgesloten. “Maar we zitten nog steeds in een transitie”, zegt ceo Don Kaspers van moederconcern D-rt Groep tegenover RetailTrends.

D-rt Groep profiteert van synergievoordelen als gevolg van de fusie van D-reizen en VakantieXperts in 2014. Verder heeft het reisbureauconcern in personeelskosten gesneden, met name aan de overheadkant. Tegelijkertijd zijn extra krachten aangenomen in andere disciplines. “Om nieuwe processen te starten heb je mensen nodig die daarvoor niet alleen de juiste kennis hebben, maar er ook voor openstaan en niet willen vasthouden aan historische procesgangen”, zegt Kaspers. 

Ook de flexibilisering van alle huurcontracten is een belangrijke kostenbesparende stap die is gezet. En er vallen nog meer voordelen te behalen, weet Kaspers. “Door het samenvoegen van meerdere bedrijven in één neem je altijd een stukje legacy mee, daar zijn we nog niet helemaal vanaf.” Het nettoresultaat bedroeg vorig jaar tien miljoen euro, tegenover een verlies van ruim drie miljoen het jaar ervoor. Kaspers ziet het als haalbare doelstelling om ook de komende jaren zwarte cijfers te schrijven.

D-rt Groep blijft de komende jaren reisbureaus overnemen om gesloten winkels op te vangen, zegt Kaspers verder. Daarnaast kijkt hij naar het samenvoegen van kleinere winkels tot grotere reisbureaus. “We weten dat grotere winkels met meer personeel leiden tot meer omzet, omdat het rendement per medewerker groter is”, zegt de topman. Met name in kleinere plaatsen, waar de groep nu nog met meerdere winkels aanwezig is, zullen ‘keuzes gemaakt worden’.

Lees op RetailTrends meer over de nieuwe strategie van D-reizen en VakantieXperts en waarom daarbij niet past dat beide formules in elkaar worden geschoven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!