Zalando kijkt ook naar woonproducten

Zalando kijkt ook naar woonproducten

Zalando overweegt zijn assortiment uit te breiden met beddentextiel en woninginrichting. Dat zegt medeoprichter David Schneider van de modewebwinkel tegen Die Welt.

Zalando ziet potentieel in producten als beddengoed en interieurproducten, maar heeft er nog geen concrete plannen voor. Groei moet volgens Schneider vooral komen door het platform uit te breiden met meer verkopers. “Klassiek, via ons partnerprogramma, of door ons logistieke netwerk voor nog meer merken open te stellen.”

Zalando breidde zijn assortiment eerder dit jaar al uit met beautyproducten. Eind juli werd ook een fysieke beautywinkel geopend in Berlijn. Voor Nederlandse klanten is het beautyassortiment nog niet beschikbaar.

Schneider zegt verder positief gestemd te zijn over het laatste kwartaal van dit jaar. Het derde kwartaal werd afgesloten met een verlies van 41,7 miljoen euro bij een relatief beperkte omzetgroei van 11,7 procent. Zalando stelde afgelopen september al zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar beneden bij, als gevolg van de ‘langdurige en ongewoon warme zomerperiode’.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!