Bakker.com mikt op nettoresultaat 'dicht tegen nul'

Bakker.com mikt op nettoresultaat 'dicht tegen nul'

Bakker.com mikt voor volgend jaar op een omzet van zestig miljoen euro. De groenverkoper levert na de doorstart inmiddels weer bestellingen in elf landen, zegt topman Erwin van Cooth in het FD.

Bakker.com was in 2010 met een omzet van 160 miljoen euro nog het grootste postorderbedrijf voor groenproducten in Europa, maar was bij het faillissement begin dit jaar nog maar goed voor de helft van dat bedrag. De handel lag door het bankroet maanden stil en werd afgelopen mei weer hervat. Om weer op het oude niveau te komen, wil Bakker.com de komende tijd veel nieuwe verkooppartners aansluiten. Het platform wil onder meer voor kwekers een direct verkoopkanaal aan de consument worden en samenwerken met bouwmarkten en tuincentra. 

De voormalige postorderaar kan kwekers helpen hun producten sneller bij consumenten te krijgen, zegt Van Cooth. “Wij leveren nu binnen drie tot zes dagen, medio 2019 in Nederland het grootste deel van het assortiment binnen één dag.” Verder start Bakker.com volgend jaar een pilot met een grote Duitse retailer. Met zijn infrastructuur kan de etailer volgens hem de plantenverkoop voor tuincentra, doe-het-zelfzaken en platforms als Wehkamp en Amazon uit handen nemen. “Wij doen het werk, maar de klant ziet alleen de naam van het tuincentrum of de webwinkel.

Bakker.com verwacht volgend jaar een nettoresultaat dat ‘dicht tegen nul’ aan zal liggen, zegt Cooth. In 2016 stond de webwinkel negentien miljoen euro in het rood. Bakker.com wisselde onlangs voor de tweede keer dit jaar van eigenaar. Oud-eigenaren Paul Nijhof en Berend van de Maat van Wehkamp kregen de meerderheid van de aandelen in handen.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends