Zalando experimenteert met slimme deurbel

Zalando experimenteert met slimme deurbel

Zalando heeft deze herfst een proef gedaan met ‘inhuislevering en -ophaling’ in België. De Duitse modewebshop werkte daarvoor samen met logistiek dienstverlener Bpost.

Voorafgaand aan de proef zijn 750 online shoppers gevraagd of ze hun pakket wilden laten bezorgen of ophalen als ze niet thuis zijn. De helft van hen stond open voor zo’n dienst, waarbij gebruik wordt gemaakt van een slim deurslot en een slimme deurbel.

Klanten die aan de proef deelnamen konden de koerier identificeren via hun telefoon en op afstand de deur openen. Ook konden ze zien hoe de koerier het pakketje in hun huis legde en een gesprek aangaan.

Negentig procent van de deelnemers wilde de slimme deurbel ook na de test blijven gebruiken, stelt Zalando. Of de modeverkoper de dienst uitrolt, is nog niet bekend. “Inhuislevering zou een interessante nieuwe optie kunnen worden in ons dienstengamma en dat willen we van naderbij bekijken”, aldus Jan Bartel, vice president customer fulfilment & logistics bij Zalando.

Zalando is niet de eerste retailer die het gebruik van slimme deursloten met klanten test. Zo hield Albert Heijn onlangs een pilot met tien huishoudens om boodschappen tot in de koelkast te kunnen bezorgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!