Het beste van RetailTrends: week 50

Het beste van RetailTrends: week 50

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Van Colauto tot Kahn: zo kijkt de gevestigde retailorde naar de toekomst
‘Vijf jaar later’ was het thema van de jubileumbijeenkomst van Vedis. Daarover gingen ceo Giovanni Colauto van de Bijenkorf, Leen Bakker-topvrouw Debbie Klein, eigenaar Roland Kahn van Coolinvestments en voormalig inkoopdirecteur bij A.S. Watson Kees Buur met elkaar in debat. Hun visie op de toekomst van retail in zeven quotes.

Het online aandeel berekend: 91 procent van de retailomzet is fysiek
Gaat het gros van de retailbestedingen online plaatsvinden? Hans van Tellingen vindt het tijd voor een betrouwbare monitor, om de discussie over het online aandeel te beslechten. De conclusie: 91 procent van de retailomzet is fysiek, negen procent online.

Waarom deze burgerketen er ook nog wel bij kan
Wie denkt aan Amerikaanse hamburgerketens, lepelt de namen McDonald’s en Burger King waarschijnlijk vrij snel op. Wie wat meer thuis is in de markt, kent ook formules als Five Guys en Wendy’s ook nog wel. Maar Wayback Burgers? Deze relatief kleine Amerikaanse speler is de volgende die van plan is ons land te veroveren.

Outlets en de binnenstad: de vrienden van morgen?
Weinig retailontwikkelingen leiden tot zoveel discussie als outletcentra. Al voordat er een steen gelegd is, lopen de emoties vaak hoog op. Een van de belangrijkste terugkerende kritiekpunten: de nadelige gevolgen voor de binnenstad. Maar in plaats van elkaar als natuurlijke vijanden te blijven zien, wordt de laatste tijd op meerdere plekken juist de samenwerking opgezocht.

Het is hoog tijd voor een nieuw franchisemodel
Is het einde van het franchisemodel in zicht? Jos Voss en Olaf Zwijnenburg denken van niet. Maar franchiseorganisaties kunnen niet blijven stilzitten en hopen dat alle issues vanzelf overwaaien.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends