'Gerry Weber is in Nederland hartstikke gezond'

'Gerry Weber is in Nederland hartstikke gezond'

Gerry Weber draaide vorig jaar een verlies van bijna 150 miljoen euro, maar in Nederland zijn geen problemen. “Ik heb gewoon winst afgedragen aan het concern”, zegt directeur Herbert Blom tegenover RetailTrends. 

Het Duitse modeconcern maakte vorige week bekend 230 winkels te zullen sluiten. In ons land staan 42 winkels, maar die vallen niet onder de geplande sluitingsoperatie. Vooral in eigen land worden winkels gesloten, omdat de expansie daar de afgelopen jaren te snel is gegaan. “Ze hebben veel overnames gedaan, waardoor er in bepaalde steden drie winkels te vinden zijn”, aldus Blom.

Het moederbedrijf, waar ook Hallhuber onder valt, laat zich volgens hem omschrijven als ‘een traditionele Duitse organisatie met veel hiërarchie en bureaucratie’. “Dat wordt nu aangepakt, zodat de organisatie efficiënter en platter wordt.”

De Nederlandse organisatie opereert zelfstandig en is volgens Blom ‘hartstikke gezond’. Hij mikt op een ‘gestage groei’ van de modeketen. De afgelopen jaren zijn steeds één of twee winkels geopend. “Ik heb nog wel een paar witte vlekken. Als zich wat goeds voordoet, zal ik dat niet afslaan”, stelt hij.

Op RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op de revolutie van Gerry Weber, dat zich volgens Blom in een groeimarkt bevindt.


RetailRegister
Gerry Weber was een van de eerste retailers die zijn zoektocht naar winkellocaties kenbaar heeft gemaakt in het RetailRegister. De zoekprofielen worden gericht onder de aandacht gebracht van vastgoedbezitters. Zij kunnen retailers gericht benaderen met hun winkelaanbod. Het RetailRegister is een gezamenlijk initiatief van RetailTrends Media en Vastgoedjournaal. Retailers kunnen onbeperkt zoekprofielen aanmaken in het RetailRegister.

Maak hier een zoekprofiel aan

Reacties 2


Will Go 19 dec, 12:31

Een leider hier roept "ik heb gewoon winst afgedragen" , 'Ik heb nog wel een paar witte vlekken, Ik zal dat niet afslaan en "ze hebben veel overnames gedaan" is dat nog van deze tijd?


Sander Lems 19 dec, 11:40

De merkpopulariteit van Gerry Weber in Google Trends o.b.v. zoekinteresse laat inderdaad nog altijd een meerjarige positieve ontwikkeling zien: https://trends.google.nl/trends/explore?date=all&geo=NL&q=gerry%20weber (NL) versus wereldwijdhttps://trends.google.nl/trends/explore?date=all&q=gerry%20weber. Een sterke eerste indicator hoe een merk het doet qua populariteit (stijgend, dalend, stabiel).

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!