Zalando mikt op 'zoveel mogelijk' lokale Nederlandse modewinkels

Zalando mikt op 'zoveel mogelijk' lokale Nederlandse modewinkels

Nederland is het eerste land buiten Duitsland voor Zalando’s ‘connected retail’-model. Ons land is ‘zeer geschikt’ voor het concept, zegt directeur Noord-Europa Kenneth Melchior in het AD.

Webwinkelen is in Nederland goed ingeburgerd en ons land is dichtbevolkt, zegt Melchior over de keuze. Door het aansluiten van lokale winkeliers op zijn platform, kunnen consumenten hun bestellingen sneller in huis hebben. “Als je in Rotterdam of Amsterdam woont en een winkel daar op ons platform is aangesloten, kun je het daar bestellen”, aldus de directeur. Verder zegt hij meer te willen samenwerken met lokale ontwerpers en influencers in Nederland.

In Duitsland zijn inmiddels zeshonderd fysieke winkels aangesloten op het platform. Dat zijn zowel kleinere winkeliers als vestigingen van onder meer Esprit en Tommy Hilfiger. Het ‘connected retail’-model komt vanaf volgend jaar buiten Duitsland beschikbaar.

Het grote plan van Zalando is om vijf procent van de Europese markt te bemachtigen, zei Melchior onlangs tegenover RetailTrends. Nu is het aandeel nog 1,3 procent en daarom blijft de webwinkel de komende tijd volop investeren. “We lijken heel groot in Europa, maar vanuit holistisch oogpunt zijn we nog maar klein.”
 

Reacties 1


Will Broekhoven 28 dec, 11:32

En nu nog de ecological footprint aanpakken met al die busjes die op en neer sjezen om al die verschillende bestellingen te bezorgen. Gewoon 1 partij die aan de rand van de steden alles verzameld en dan 1 maal per dag de stad inrijdt om alles te bezorgen. En electrisch NATUURLIJK

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!