Appdate: Ook pizza betaal je nu met een Tikkie

Appdate: Ook pizza betaal je nu met een Tikkie

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps Joann, Domino's en Carrefour.

Joann
De Amerikaanse stoffenwinkelketen Joann brengt 3D-printers naar zijn winkels, waar klanten met behulp van een app hun eigen creaties kunnen maken. De stap is onderdeel van een investering in startup Glowforge, dat de machines maakt. In plaats van producten te maken van plastic strengen, gebruikt de technologie een laser om producten die gemaakt zijn van grondstoffen zoals leer, papier, plastic, stof of karton snel te snijden en te graveren, alles met een druk op de knop.

Met Glowforge kunnen klanten beginnen met een handgetekende afbeelding en software zoals Photoshop of clipart gebruiken om een ​​bestand in 3D te printen met behulp van een cloudapp. Gebruikers kunnen een voorbeeld van de resultaten bekijken en de afbeeldingen op hun...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps Joann, Domino's en Carrefour.

Joann
De Amerikaanse stoffenwinkelketen Joann brengt 3D-printers naar zijn winkels, waar klanten met behulp van een app hun eigen creaties kunnen maken. De stap is onderdeel van een investering in startup Glowforge, dat de machines maakt. In plaats van producten te maken van plastic strengen, gebruikt de technologie een laser om producten die gemaakt zijn van grondstoffen zoals leer, papier, plastic, stof of karton snel te snijden en te graveren, alles met een druk op de knop.

Met Glowforge kunnen klanten beginnen met een handgetekende afbeelding en software zoals Photoshop of clipart gebruiken om een ​​bestand in 3D te printen met behulp van een cloudapp. Gebruikers kunnen een voorbeeld van de resultaten bekijken en de afbeeldingen op hun gekozen materiaal slepen om ze naar wens te positioneren. De machines worden volgend jaar naar meerdere winkels van de retailer gebracht, die in totaal 865 vestigingen heeft. Ook worden ze beschikbaar gemaakt om online bestellingen te customizen.

Domino's
Een gezamenlijk etentje is een van de belangrijkste redenen om betaalapp Tikkie te gebruiken. Het is dan ook niet zo gek dat Domino’s de app nu integreert in zijn bestelproces. De nieuwe betaaloptie is volgens de pizzaketen ideaal voor mensen die regelmatig voor meerdere mensen bestellen. Bijvoorbeeld bij een lunch voor collega’s of vrienden die gezamenlijk pizza bestellen. 
 
Zodra de online bestelling is geplaatst, verschijnt onder het orderbedrag het Tikkie-icoon. Door hier op te klikken, wordt gevraagd met hoeveel personen de rekening gedeeld mag worden. Het verschuldigde bedrag per persoon en het doel wordt automatisch ingevuld. Vervolgens kan het betaalverzoek direct via WhatsApp met de juiste personen worden gedeeld. Domino’s is een van de eerste maaltijdbezorgers die het mogelijk maakt om direct na het plaatsen van een gezamenlijke bestelling de rekening te delen met anderen.

Carrefour
Carrefour komt binnenkort met een testwinkel waar bestellingen automatisch worden klaargemaakt. Klanten kunnen er hun digitale bestellingen afhalen of ter plekke hun boodschappen doen, waarbij ze alleen hun bestelling hoeven door te geven en te betalen. Het gaat volgens De Tijd om een Express-winkel op de Kruidenmarkt in Brussel. 

Klanten kunnen producten bestellen en betalen via de app, zowel op hun smartphone als via schermen in de winkel zelf, en komen ophalen in een locker. Drie gerobotiseerde machines, voor droge voeding, verse producten en diepvriesproducten, maken daar de bestelling klaar, waarna klanten naar buiten kunnen lopen met hun boodschappen zonder zelf iets te hoeven doen. De winkel is 24/7 geopend.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!