Farhan Siddiqi stapt eind deze maand over van McDonald’s naar Ahold Delhaize. Bij het moederbedrijf van Albert Heijn en bol.com zal hij de nieuwe rol van chief digital officer op zich nemen.
Siddiqi moet bij Ahold Delhaize de digitale transformatie en innovatie bij alle merken stimuleren. De focus ligt daarbij op loyaliteit, data-analytics en personalisatie.
Siddiqi was zo’n tweeënhalf jaar in dienst van McDonald’s. Hij kwam binnen als vice president global digital experience, maar werd al snel benoemd tot chief digital officer. Hij gaf leiding aan de digitale transformatie van de fastfoodketen en introduceerde onder meer mobiel betalen, een nieuwe app en bestelzuilen in de restaurants. Eerder was hij werkzaam bij Target, Bank of America en General Electric.
Ahold Delhaize heeft de ambitie om zijn online omzet te verdubbelen naar zeven miljard euro in 2021. Begin deze maand ging Philip Padberg aan de slag als general manager van AH.nl. Hij is de opvolger van Selma Postma, die tot brand president van Peapod – eveneens onderdeel van Ahold Delhaize – in de Verenigde Staten is benoemd.
Reacties 0