Nederland is vorig jaar uitgegroeid tot de op één na grootste markt van fashionplatform Miinto. Het Deense bedrijf zag zijn omzet in ons land bijna verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder.
In totaal was Miinto vorig jaar goed voor een omzet van vijfhonderd miljoen Deense kronen, omgerekend zo’n 67 miljoen euro. Behalve in Nederland groeide het platform naar eigen zeggen ook hard in Denemarken, Zweden en Noorwegen, dat nog altijd de grootste markt is.
Miinto is bezig met aan een ‘Europese expansietour’. Zo werden modewinkels in België, Polen en meest recent Zwitserland aangesloten op het platform. In totaal telt het bedrijf 1.800 verkooppartners in zeven landen.
Miinto verwacht dit jaar opnieuw met minstens veertig procent te kunnen groeien. De groei gaat naar eigen zeggen gepaard met forse investeringen. Mede daardoor werd vorig jaar al een verlies (voor belastingen) van ruim zes miljoen euro geboekt. Deze ‘groeistrategie’ wordt volgens het bedrijf ‘gesteund door de investeerders’. De meerderheid van de aandelen is in handen van Bestseller-eigenaar Anders Holch Povlsen.
Reacties 0