Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf apocalyptische berichten.
De opkomst en ondergang van Sears
Even leek het erop dat de vrees voor de ‘retail apocalyps’ in de Verenigde Staten verleden tijd was. De problemen bij warenhuisketen Sears zorgen echter weer voor pessimistische berichten over de detailhandel. Ooit een toonaangevende retailer, dreigt Sears nu ten onder te gaan. Een tijdlijn van zijn opkomst en ondergang.
Lees verder bij USA Today: http://bit.ly/2M4ITe7.
De retail apocalyps van 2018, in zes grafieken en een kaart
De retail apocalyps is term die vooral in 2017 veel gebruikt werd, toen legio Amerikaanse winkels hun deuren moesten sluiten. Maar in 2018 was het niet anders, zo blijkt uit een data-analyse.
Lees verder bij CityLab:
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf apocalyptische berichten.
De opkomst en ondergang van Sears
Even leek het erop dat de vrees voor de ‘retail apocalyps’ in de Verenigde Staten verleden tijd was. De problemen bij warenhuisketen Sears zorgen echter weer voor pessimistische berichten over de detailhandel. Ooit een toonaangevende retailer, dreigt Sears nu ten onder te gaan. Een tijdlijn van zijn opkomst en ondergang.
Lees verder bij USA Today: http://bit.ly/2M4ITe7.
De retail apocalyps van 2018, in zes grafieken en een kaart
De retail apocalyps is term die vooral in 2017 veel gebruikt werd, toen legio Amerikaanse winkels hun deuren moesten sluiten. Maar in 2018 was het niet anders, zo blijkt uit een data-analyse.
Lees verder bij CityLab: http://bit.ly/2H4ZMGQ.
Nu kan zelfs goed eten het winkelcentrum niet van de ondergang redden
Ook in het Verenigd Koninkrijk is de retail apocalyps een gevreesd scenario. Lange tijd leek food de oplossing voor kwakkelende winkelcentra. Verzadiging ligt echter op de loer.
Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2H6oq9L.
Bereikt de retail apocalyps ook China?
Apple die zijn omzetverwachting verlaagd door minder vraag uit China en de kleinste groei van de detailhandelsomzet in de afgelopen vijftien jaar: er komen ook alarmerende berichten uit China. Staat het land ook een apocalyps te wachten? Of wordt de paniek vooral veroorzaakt door misleidende cijfers?
Lees verder bij The Wall Street Journal: https://on.wsj.com/2Ch5Mq7.
Is de winkel niet meer op zijn plaats?
De winkel was altijd de plek waar je naartoe ging om iets te kopen. Consumptie, socialisatie, community, entertainment: alles kwam er samen. Dat lijkt vandaag de dag minder, waardoor de term winkel volgens retailkenner Sanford Stein misschien wel ‘misplaatst’ is. Hij denkt dat we teruggaan naar het concept van een marktplaats.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2RD70G0.