De Duitse modeverkoper Bonprix opent komende maand een fysieke vestiging in Hamburg. Het dochterbedrijf van Otto Group zegt daar de voordelen van fysieke winkels te combineren met die van online winkelen.
De app speelt een centrale rol in het ‘experimentele winkellab’, dat de naam ‘fashion connect’ draagt. Het is volgens Bonprix ‘de toegangskaart en afstandsbediening van de winkel’.
In de winkel – die veel weg heeft van een showroom – is van elk kledingstuk en accessoire maar één exemplaar te vinden. Als de klant een item met de telefoon scant, kan ze de maten selecteren die ze wil uitproberen. De kledingstukken worden bewaard in het digitale winkelmandje en door een medewerker klaargelegd in de paskamer. In de paskamer kunnen bezoekers het licht aanpassen en een andere maat aanvragen via een grote display.
De winkel is uitgerust met twee bars, waar ze wat kunnen drinken. Het afrekenen van de aankopen gebeurt bij een selfservicebalie, waar RFID-technologie helpt bij het herkennen van de gewenste items.
De modeverkoper heeft naar eigen zeggen twee jaar aan het concept gesleuteld. Ook na de opening in februari worden geleidelijk verbeteringen aangebracht en nieuwe functies zoals gepersonaliseerde productsuggesties geïntroduceerd.
Bekijk een video van het winkelconcept op RetailTrends.
Reacties 0