KPN sluit alle winkels van Telfort

KPN sluit alle winkels van Telfort

Alle fysieke winkels van Telfort sluiten op 1 mei de deuren. Voor al het winkelpersoneel is ontslag aangevraagd, laat moederbedrijf KPN weten aan Telecompaper.

Het besluit om de winkels te sluiten vloeit voort uit de eerder deze maand aangekondigde strategiewijziging, waarbij KPN op termijn afscheid neemt van zijn submerken. Het telecombedrijf is nu bezig adviesaanvragen in te winnen om hier op verschillende terreinen uitvoering aan te geven. Voor wat betreft de Telfort-winkels luidde het advies die te sluiten. Het telecommerk heeft zo’n veertig winkels verspreid over Nederland.

De winkelsluitingen raken 207 medewerkers, onder wie 128 met een contract en 79 uitzendkrachten. “KPN zal alle Telfort-medewerkers zo goed mogelijk naar nieuw werk binnen of buiten KPN begeleiden”, zegt de woordvoerder. Het bedrijf heeft volgens haar de intentie 'een groot deel' van de medewerkers met een contract voor onbepaalde tijd te herplaatsen.

KPN stopt per 1 mei ook met de verkoop van alle producten en abonnementen van Telfort. Voor huidige klanten blijft het merk voorlopig nog wel bestaan. KPN neemt de komende twee jaar ook afscheid van de merken XS4ALL en Yes Telecom. Een aantal jaar terug werd jongerenmerk Hi al geschrapt, waarbij alle 52 winkels werden gesloten.
 

Reacties

Vreemd, dat er nog wel TV-reclame voor Telfort gemaakt wordt.

Geplaatst door F. C. J. M. Koster op 25 januari 2019 om 10:49

en voor XS4ALL. Dat zegt genoeg over de afstand tussen de concernleiding en de organisatie onderdelen.

Geplaatst door Olaf Busch op 25 januari 2019 om 13:28

IK heb al 15 jaar uitstekende ervaringen met Telfort voor al mijn abonnementen. Daarvoor alleen maar dikke pech met KPN. Benieuwd wie de synergie gaat aanbrengen..

Geplaatst door Jaap van Velzen op 25 januari 2019 om 13:41

Ben vandaag net bij Telfort gegaan ,en vervolgens stoppen ze ermee . Wat moet je daar nu weer mee

Geplaatst door Jeanet Bergman op 30 april 2019 om 20:55

Laatste nieuws









RetailTrends