Wolford debuteert in Amsterdam met nieuwe look

De winkel van Wolford in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat is voorzien van een nieuw concept. De vestiging behoort samen met winkels in Parijs en Los Angeles tot de eerste van het modemerk die zijn verbouwd, terwijl de andere locaties later volgen.

De vernieuwing van de winkels hoort bij de nieuwe merkstrategie van Wolford. Vorig jaar zag het merk zijn omzet teruglopen tot 149 miljoen euro, een dieptepunt in de afgelopen acht jaar. Online directeur Matteo Petruzzellis zei vorig jaar al tegen RetailTrends dat het tijd was voor verandering. Een nieuwe look & feel van de tweehonderd boetieks wereldwijd en nieuwe omnichannel features horen bij de transformatie, om zo onder andere een nieuwe, jongere doelgroep aan te spreken.

Het Nederlandse ontwerpbureau Studio Modijefsky is verantwoordelijk voor het ontwerp. Het uiterlijk van de nieuwe winkel wordt gekenmerkt door het gebruik van veelal lichte tinten, industriële elementen en grote schermen. 

Wolford is een Oostenrijkse producent van met name beenmode en lingerie. Het bedrijf werd in 1950 opgericht in Bregenz, waar het hoofdkantoor nog altijd gevestigd is. Het merk positioneert zich tussen het luxe- en premiumsegment in en is in zo’n twintig landen actief, waaronder Nederland. Het merk verkoopt in ons land via zijn eigen webshop en is te vinden in de warenhuizen van de Bijenkorf en Hudson’s Bay. Daarnaast heeft Wolford vijf eigen winkels: in Den Haag, Den Bosch, Haarlem en twee in Amsterdam. 

Bekijk op RetailTrends foto's van het nieuwe winkelconcept van Wolford in Amsterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!