De Foodhallen bezint zich op retailmogelijkheden

De Foodhallen bezint zich op retailmogelijkheden

Horecaconcept De Foodhallen zal in de toekomst mogelijk ook stands met andere producten dan vers eten onder zijn dak hebben. “Wat is makkelijker dan op één plek je boodschappen doen én gezellig wat eten met een biertje erbij”, zegt eigenaar Chong Chu tegenover RetailTrends.

De overlap tussen supermarkten en concepten als De Foodhallen wordt steeds groter, voorziet Chu. Het is volgens hem vooral de overheid die dat proces nog tegenhoudt, iets wat in het buitenland anders is. “Ga naar een stad als Kopenhagen, en je ziet grote hallen waar food wordt verkocht naast messen, pannen en dingen die niks met verse maaltijden te maken hebben.” 

Mocht de grens tussen retail en horeca ook in Nederland minder hard worden, dan zal de Foodhallen daarop moeten inspelen. “Dan moeten ook wij een andere doelgroep gaan bedienen en kijken naar retailmogelijkheden”, zegt Chu. Momenteel vormen de meer op vers gerichte concepten van supermarktketens volgens hem nog geen concurrentie, omdat het geen ruimtes zijn om lang te verblijven. “Je spreekt niet gezellig met je vrienden af in de Jumbo Foodmarkt.”

De Foodhallen opent eind dit jaar in Den Haag zijn derde vestiging, na Amsterdam en Rotterdam. Chu ziet daarna nog ruimte voor één of twee locaties, waarbij hij in ieder geval Utrecht interessant noemt.

Lees meer over het Foodhallen-concept op RetailTrends.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!