Blokker verenigt online en fysiek: nog eens veertien banen weg

Blokker verenigt online en fysiek: nog eens veertien banen weg

Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels en zijn webwinkel samen. Daardoor komen naar verwachting veertien arbeidsplaatsen te vervallen, zo maakt de retailer bekend.

De webwinkel en fysieke winkels opereerden tot nu toe nog los van elkaar. De online afdeling werd aangevoerd door Nextail, dat voor een snelle online groei moest zorgen. Als gevolg van de ontmanteling van Blokker Holding is ook Nextail opgeheven als aparte organisatie. Van de honderd mensen die bij Nextail werkten, zouden er zo’n veertig meegaan naar Blokker. 

Eerder werd ook al besloten om het e-dc in Gouda te sluiten en het pand in Geldermalsen te verbouwen tot een ‘hypermodern omnichannel dc’. In het e-fulfilmentcenter werken zo’n vijftig mensen, waarvan het merendeel het aanbod zou krijgen om hun baan voort te zetten in Geldermalsen. Na de zomer moet de integratie van de twee dc’s zijn afgerond.

Bestelzuilen
Vorige maand werden de winkel- en e-commerceorganisatie al samengevoegd in één kantoorpand in Amsterdam. Blokker laat verder weten dat de bestelzuilen voor online bestellingen meer zichtbaar worden in de winkels en dat klanten meer keuze krijgen in bezorg- en ophaalmogelijkheden. Sinds kort kunnen waardepunten van Douwe Egberts al in de webshop gebruikt worden.

Blokker heeft inmiddels een adviesaanvraag over de nieuwe maatregelen ingediend bij de ondernemingsraad. De retailer zegt zoveel mogelijk medewerkers te willen herplaatsen binnen het bedrijf.

Reacties 2


Joop sr Steenbergen 5 feb, 18:43

Het spijt mijn verschrikkelijk voor het bedrijf blokker dat ze het maar blijven zoeken bij accademicie hebben en maken het bedrijf wat er nog over is ook kapot ik vind het verschrikkelijk voor de overleden jaap blokker


R.H. Koornstra 5 feb, 17:10

Nou, dit is niet bepaald een nieuwe ontwikkeling, in Alphen aan den Rijn is Blokker Herenhof in december 2017 (!) gestart in een te kleine ex-Marskramer winkel, en heeft daar alleen de snellopers in de winkel gezet, de rest was via een beeldscherm te bestellen. Helemaal conform het concept van 'De Moderne Winkelier' op http://www.bricksenclicks.me, en natuurlijk geen woord...….!
Laat staan vergoeding!


Toch zal Blokker veel verder moeten gaan en dit concept in AL haar winkels moeten inzetten. Blokker 3.0 op mijn Linked'In site.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!