Babboe linkt mogelijke kopers aan 'ambassadeurs' voor proefrit

Babboe linkt mogelijke kopers aan 'ambassadeurs' voor proefrit

Het Nederlandse bakfietsenmerk Babboe introduceert deze maand het nieuwe platform ‘Try my Babboe’. Consumenten die geïnteresseerd zijn in een bakfiets van Babboe, worden via het platform aan een gebruiker gelinkt en kunnen zo vrijblijvend een proefritje maken. 

Bezitters van de fiets met de houten bak konden zich de afgelopen maanden bij het platform melden als ambassadeur. Hiermee stelden zij hun bakfiets beschikbaar aan mogelijke kopers in hun omgeving. Via de app wordt een afspraak tussen tester en ambassadeur gemaakt.

Het bakfietsmerk organiseert zelf al zo’n honderd testmomenten per jaar. Met de lancering van Try my Babboe maakt het bedrijf nog meer proefritten mogelijk. De bakfiets is volgens marketeer Martijn Swijnenburg van Babboe geen alledaagse aanschaf. Daarom is het voor geïnteresseerden prettig om de fiets eerst te testen, stelt hij. “Door middel van Try my Babboe verbinden we vraag en aanbod met elkaar.”

Na de proefrit laat de tester via een review weten wat hij van de bakfiets vindt. De Babboe-eigenaar ontvangt op basis van deze review spaarpunten die op verschillende manieren te verzilveren zijn.

Het merk Babboe werd twaalf jaar geleden opgericht door een groep ouders die een betaalbare bakfiets op de markt wilde brengen. Inmiddels is het merk overgenomen door Accell Group, dat ook eigenaar is van merken als Sparta, Koga en Batavus. Babboe zou marktleider zijn op het gebied van familiebakfietsen in Europa. De fietsen worden verkocht in meer dan dertig landen, verspreid over Europa, Amerika en Australië. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!