Torgersvis heeft vorige week onder de naam Mere zijn eerste Duitse winkel geopend in Leipzig. Vijf dagen na de opening sloot de vestiging zijn deuren alweer, omdat het zo druk was dat leveranciers de vraag niet aan konden. Na een korte adempauze konden de deuren woensdag weer open.
Het Russische bedrijf ziet Aldi als zijn rolmodel. Het concept lijkt sprekend op dat van de Duitse discounter: weinig personeel, producten op pallets of in dozen, beperkte keuze en prijzen die zo’n twintig procent lager liggen dan die van de concurrentie. Het assortiment bestaat uit voedsel, textiel, drogisterijartikelen en huishoudelijke producten.
Het bedrijf wil Aldi en ook Lidl nu op eigen grondgebied aanvallen. Er zouden minimaal honderd filialen moeten worden geopend, in eerste instantie vooral in de Oost-Duitse deelstaten.
Deskundigen zijn sceptisch over de kans van slagen van deze Russische aanval op Aldi en Lidl. "Op korte termijn kan dit in de niche werken en Oost-Duitsland is goed gekozen als locatie", zegt handelsexpert Thomas Täuber tegenover Handelsblatt. Maar de grote Duitse discounters worden volgens hem niet bedreigd door de nieuwkomer. "De doelgroep van mensen die tegen elke prijs de goedkoopste producten willen, is veel te klein.”
Lees op RetailTrends alles over de Russische belager van Aldi.
Reacties 0