Made.com heeft zijn omzet vorig jaar zien oplopen naar 173 miljoen pond (197,5 miljoen euro). Dat is een toename van 37 procent ten opzichte van een jaar eerder, zo laat de Britse meubelverkoper weten.
In eigen land tikte Made.com voor het eerst de omzetgrens van honderd miljoen pond aan, dankzij een groei van 34 procent. Over de grens liep de omzet met veertig procent op naar 73 miljoen pond.
Volgend jaar wordt er naar verwachting voor het eerst meer omzet in het buitenland geboekt. Dat komt mede door de lancering in Spanje afgelopen oktober en de uitbreiding naar Portugal, Italië, Denemarken en Zweden in dit jaar. Made.com is straks in dertien Europese landen actief, waaronder in Nederland.
Made.com draaide volgens topman Philippe Chainieux vorig jaar ‘bijna break-even’. Een jaar eerder stond er nog een verlies (voor afschrijvingen en waardeverminderingen) van twee miljoen pond in de boeken. We zijn de afgelopen twee jaar winstgevend geweest in het Verenigd Koninkrijk en het wordt steeds winstgevender naarmate we groeien”, zegt hij tegenover de Financial Times. “Maar het bereiken van winstgevendheid op groepsniveau is niet onze belangrijkste prioriteit, aangezien we ons nog steeds in de groeimodus bevinden.”
Benieuwd hoe Made.com influencers inzet om te groeien? Lees er meer over op RetailTrends.
Reacties 0