Focus op lunch legt Domino’s geen windeieren

Domino’s heeft in Nederland het aantal lunchorders in vijf jaar tijd met driehonderd procent zien toenemen. Ook het percentage lunchbestellingen ten opzichte van het totaal is naar eigen zeggen ‘explosief’ gestegen

De groei wordt volgens Domino’s gedreven door een groei in het aantal winkels, het aantal vestigingen dat met lunch is geopend en de toenemende vraag naar gemak. Het merendeel van deze bestellingen wordt afgehaald. Domino’s verwacht dat de trend zich de komende jaren sterker doorzet. Het ‘s avonds laten bezorgen van eten is al een commodity geworden, zegt ceo Misja Vroom van Domino’s Benelux. “Ik ben ervan overtuigd dat het laten bezorgen van de lunch net zo vanzelfsprekend gaat worden.”

Met name millenials kiezen voor gemak en lunchen steeds vaker buiten de deur. Met ruimere openingstijden van de vestigingen zegt Domino’s daarop in te spelen. De komende maanden komen er nog eens dertig nieuwe winkels bij die allemaal geopend zijn voor lunch.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!