United Wardrobe werkt vanaf deze maand samen met PostNL. In de app of op de website van het modeplatform kan direct gekozen worden voor online frankeren via het post- en pakketbedrijf bij de koop of verkoop van een tweedehands kledingstuk. 

De voormalige RetailRookie biedt al verschillende verzendopties en vervoerders aan, maar wil met de samenwerking het verzendproces voor gebruikers nog makkelijker maken. Zo voorziet PostNL de pakketten van een verzendlabel. Daarnaast ontvangt de verzender een track & trace code van PostNL, waardoor hij meer controle heeft op het verzendproces. 

Oprichter van United Wardrobe Thijs Verheul geeft aan dat trackinginformatie eerder nog wel eens ontbrak of verkopers zelf verzendkosten moesten voorschieten. “Door online frankeren te integreren, verbeteren we twee belangrijke pijlers van ons platform: gemak en controle voor onze gebruikers”, aldus Verheul. Het platform verwacht dat er door de samenwerking dertig procent meer track & trace codes ingevoerd gaan worden.

Via United Wardrobe kunnen consumenten, merken en retailers tweedehandskleding verkopen. Inmiddels heeft het platform zo’n 2,5 miljoen gebruikers.