Met deze roze trap verleidt Hay Japanners

Met deze roze trap verleidt Hay Japanners

Scandinavisch design, werkt dat ook in Azië? Wel volgens Hay, dat al meerdere winkels in China heeft. Of de meubels ook in Japan aanslaan, is het Deense woonmerk aan het onderzoeken via een pop-up store in Tokio.

  

De tijdelijke winkel is gevestigd in een kelder in het bruisende winkelgebied Omotesando en is ontworpen door het Japanse Schemata Architects. Om de winkel binnen te gaan, moeten klanten afdalen via een trap die met zijn roze kleur direct opvalt in het straatbeeld. In plaats van borden om mensen in Omotesando te gidsen - een district dat al overladen is met borden - is besloten de aandacht te trekken door iets te doen wat minder gebruikelijk is in Tokio: een hele trap en de bestaande muren in een levendige kleur spuiten. Binnen zorgen talloze planten voor de decoratieve aankleding. Verder is er een ​​klein, betonnen café waar klanten voor koffie of een snack terechtkunnen, met...

Scandinavisch design, werkt dat ook in Azië? Wel volgens Hay, dat al meerdere winkels in China heeft. Of de meubels ook in Japan aanslaan, is het Deense woonmerk aan het onderzoeken via een pop-up store in Tokio.

  

De tijdelijke winkel is gevestigd in een kelder in het bruisende winkelgebied Omotesando en is ontworpen door het Japanse Schemata Architects. Om de winkel binnen te gaan, moeten klanten afdalen via een trap die met zijn roze kleur direct opvalt in het straatbeeld. In plaats van borden om mensen in Omotesando te gidsen - een district dat al overladen is met borden - is besloten de aandacht te trekken door iets te doen wat minder gebruikelijk is in Tokio: een hele trap en de bestaande muren in een levendige kleur spuiten. Binnen zorgen talloze planten voor de decoratieve aankleding. Verder is er een ​​klein, betonnen café waar klanten voor koffie of een snack terechtkunnen, met bijpassende leigrijze barkrukken.

De winkel is opgebouwd uit een ​​reeks gemakkelijk te demonteren displays, die in verschillende ruimtes staan en 'interfaces' worden genoemd. "Dat is iets tussen architectuur en meubels in", legt een woordvoerder van de studio uit. Hout is gebruikt om de kassa's en grote opslagconstructies te bouwen, die geschikt zijn voor de verschillende stoelen van het merk. Die kunnen allemaal worden verplaatst met palletwagens. Zo moet het personeel niet alleen in staat zijn eenvoudig verschillende inrichtingen voor nieuwe collecties te maken, maar ook om de ruimte voor in-store-evenementen opnieuw in te richten.

De pop-up store blijft nog tot het najaar geopend. Vorig jaar opende Hay zijn eerste winkel in de Verenigde Staten. In ons land zijn er vestigingen in Amsterdam en Rotterdam.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!