America Today gaat in de tweede helft van dit jaar van start met de uitrol van RFID. De modeketen zag de voorraadnauwkeurigheid tijdens een pilot in drie winkels omhoog gaan van gemiddeld 75 naar 98 procent.
America Today heeft samen met Nedap onderzocht of er een businesscase was voor de inzet van RFID. Net als andere retailers heeft America Today geen betrouwbare voorraaddata, stelt business developer Arjan Pruiksma. “Dat belemmert hen om hun winkels en online kanalen echt met elkaar te integreren.”
“Wij beseften dat onze voorraadnauwkeurigheid een enorme bottleneck ging worden voor onze omnichannel ambities”, vult cfo Jonathan Kahn aan. De inzet van RFID moet het bedrijf meer inzicht en controle geven over de voorraden, omdat het voorraadniveau en de exacte locatie van elk item te achterhalen is.
Door RFID straks in alle 69 winkels in te zetten, zijn omnichannel concepten als click & collect en ship-from-store mogelijk. America Today waakt er echt voor om ‘alles tegelijk te doen’, zegt Kahn. “Wij hebben gekozen om in eerste instantie te focussen op het maximale resultaat met zo min mogelijk complexiteit.”
Reacties 0