Dunkin' introduceert nieuwe huisstijl in Nederland

Dunkin' introduceert nieuwe huisstijl in Nederland

De eerste Europese Dunkin’ winkel, zonder Donuts, wordt in Almere geopend. Vorig jaar schrapte de fastfoodketen het woord Donuts uit zijn naam ter introductie van de nieuwe strategie.

Met de nieuwe strategie van Dunkin’ verlegt de keten de aandacht van het iconische broodje naar de fairtrade koffie en andere dranken. Dit onderdeel vormt nu al ongeveer zestig procent van de omzet. Door het verschuiven van de aandacht hoopt het merk duidelijk te maken dat het meer levert dan enkel zoetigheid en daarnaast in te spelen op de groeiende vraag naar gezonde producten.

Dit jaar verschijnt de nieuwe huisstijl, met het vertrouwde lettertype en kleurstelling, op alle uitingen en verpakkingen. Al eerder testte Dunkin’ de kortere naam bij een aantal Amerikaanse vestigingen. Almere is het eerste Europese filiaal die is voorzien van de nieuwe huisstijl. 

De winkel in Almere wordt volgende week geopend. Het pand is 120 vierkante meter groot, heeft binnen veertig zitplaatsen en op het terras nog zestig. De Dunkin’-winkel gaat ook een uitgebreid ontbijt serveren.

Tegelijk met de opening van de vestiging in Almere wordt een loyalty-app gelanceerd. Klanten worden via de app beloond met kortingen en spaarvoordelen.


RetailRegister
Ook op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Maak hier je zoekvraag bekend.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends