BCC verdubbelt online omzet, kampt met 'toenemende concurrentiedruk'

BCC heeft zijn online omzet in het laatste kwartaal ruim zien verdubbelen. Dat is mede het gevolg van de samenwerking met Wehkamp, die ‘snel vooruitgang boekt’. Dat laat moederbedrijf Fnac Darty weten bij de bekendmaking van de jaarcijfers.

Het volledige assortiment van BCC wordt bij Wehkamp verkocht, waarbij de aankopen van elektronica en huishoudelijke producten door de winkelketen worden afgehandeld. Daarbij profiteert BCC ook van de ‘digitale expertise en logistieke capaciteit voor kleine pakketjes’ van Wehkamp.

BCC zag zijn logistieke kosten vorig jaar oplopen en kampt ook met ‘toenemende concurrentiedruk’ in ons land. De elektronicaketen focust op de uitrol van een transformatieplan. Zo is afgelopen kwartaal opnieuw een winkel gesloten, waarmee er afgelopen boekjaar zeven vestigingen verdwenen. 

Hoe groot de omzet en winst of verlies van BCC is, wordt niet vermeld. In de Benelux, waar ook de winkels in België onder vallen, viel het operationeel resultaat van Fnac Darty terug van 12,1 naar 5,2 miljoen euro. Daarbij spreekt het moederbedrijf van ‘solide resultaten’ gedurende het jaar in België.

De omzet in de Benelux steeg met 2,1 procent naar 936 miljoen euro. In het vierde kwartaal kwam de groei uit op 6,8 procent, vooral dankzij sterke prestaties van de Belgische keten Vanden Borre. Fnac Darty zag zijn totale jaaromzet met 0,4 procent oplopen naar 7,5 miljard euro bij een winst van 150 miljoen euro.

Reacties 2


Elvin ter Horst 6 mrt, 11:22

Dan vraag ik mij af wat Vandenborre beter doet dan BCC? Het concept is toch ongeveer gelijk


Peter Van Santen 26 mrt, 16:33

BCC zorgt o slecht voor eigen bezorgers en installateurs. Meeste is inhuur en ongemotiveerd. Eigen goede mensen jagen ze wel weg.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!