Marks & Spencer in zee met Ocado

Marks & Spencer in zee met Ocado

De Britse retailer Marks & Spencer gaat in zee met online supermarkt Ocado. Er wordt een joint venture gevormd, die 'het online boodschappen doen voor Britse consumenten zal transformeren', zo maken de twee bedrijven bekend.

Dinsdag werd al bekend dat er gesprekken werden gevoerd over het vormen van een joint venture in eigen land. Marks & Spencer laat nu weten 750 miljoen pond (873,6 miljoen euro) te betalen voor vijftig procent van de aandelen in de joint venture.

Het nieuwe bedrijf blijft handelen onder de naam Ocado.com, maar wordt uiterlijk in september volgend jaar aangevuld met producten vanuit Marks & Spencer. De Britse retailer volgt daarmee Waitrose op als de boodschappenleverancier van Ocado.

Ocado is een online supermarkt, die met behulp van geautomatiseerde magazijnen boodschappen bij de consument thuisbezorgt. In eigen land doet het bedrijf dat ook voor Morrisons, terwijl in het buitenland deals werden gesloten met het Franse Groupe Casino, Canadese Sobeys, Zweedse Ica en Amerikaanse Kroger.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!