GrandVision heeft het afgelopen jaar een nettowinst van 237 miljoen euro behaald. Dat is 4,7 procent minder dan een jaar eerder, toen de winst ook al licht was teruggelopen.
De omzet van GrandVision over 2018 kwam uit op 3,7 miljard euro. Het moederbedrijf van onder meer Pearle en Eye Wish maakte vorige maand al bekend dat de omzet met bijna acht procent was gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten liep de omzet met 10,3 procent op.
GrandVision spreekt bij de presentatie van zijn cijfers over een ‘transitiejaar’. “2018 vormt het begin van een spannende reis om GrandVision door zijn volgende groeifase te loodsen”, aldus topman Stephan Borchert.
Charlie Temple
Het optiekconcern kende een relatief rustig jaar op het gebied van overnames en uitbreidingen naar andere landen. In totaal kwamen er 94 winkels bij en groeide het winkelnetwerk naar 7095 vestigingen. De online omzet nam vorig jaar met zestig procent toe.
Dit jaar deed GrandVision al twee overnames. Zo werd de online brillenverkoper Charlie Temple overgenomen, evenals de Spaanse optiekketen Óptica2000. “We zullen de wereld in een sneller tempo zien veranderen, wat ons nieuwe kansen biedt”, aldus Borchert.
Reacties 0